Το Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού ανακοινώνει τα Κρατικά Βραβεία των διαγωνισμών Συγγραφής Θεατρικού Έργου για το έτος 2018.
Διαγωνισμός Κρατικού Βραβείου Συγγραφής Θεατρικού Έργου
Η Επιτροπή Κρατικού Βραβείου Συγγραφής Θεατρικού Έργου αποτελούμενη από τους Νίκο Διαμαντή ως Πρόεδρο, Αμαλία Κοντογιάννη, Ειρήνη Πιττακή, Έρι Κύργια και Ανδρέα Φλουράκη ως μέλη, αξιολόγησε τα ενενήντα πέντε (95) έργα που υποβλήθηκαν στο διαγωνισμό.
Η Επιτροπή Κρατικού Βραβείου Συγγραφής Θεατρικού Έργου λαμβάνοντας υπόψη την πολυπλοκότητα του θεατρικού φαινομένου σήμερα, η οποία προάγει τη διασύνδεση ιδεών, προσώπων, σχέσεων, πλοκής, κειμένου, με καινοτόμους καλλιτεχνικούς τρόπους και γνωρίζοντας ότι τα τοπία του θεατρικού κόσμου επιδιώκουν να ενσωματώσουν την επισφάλεια, τη διαφορετικότητα, τη διαλεκτική ενός κόσμου που αλλάζει, αποφάσισε ομόφωνα:
- Να μην απονείμει Κρατικό Βραβείο Θεατρικού Έργου, καθώς ανάμεσα στα υποβληθέντα έργα δεν υπάρχει κάποιο κείμενο, το οποίο να πληροί όλες τις προδιαγραφές ενός ολοκληρωμένου, σύγχρονου θεατρικού έργου.
- Να αποδοθεί έπαινος σε εννέα (9) έργα που ομαδοποιούνται σε τέσσερις πλατφόρμες με διακριτά χαρακτηριστικά ως εξής:
- α.Τρία (3) έργα κλασικής θεατρικής δομής που απηχούν σύγχρονους προβληματισμούς και διακρίνονται για τον καθαρό χειρισμό τους:– “Κοίτα ωραία πράγματα που συμβαίνουν” των Αντωνίου Κούφαλη και Κωνσταντίνου Κούφαλη, το οποίο υποβλήθηκε στο διαγωνισμό με το ψευδώνυμο “ICEMAN”– “ΑΙΓΑΙΟΝ”STORY του Χρήστου Στρέπκου, το οποίο υποβλήθηκε στο διαγωνισμό με το ψευδώνυμο “ΑΡΗΣ ΤΖΩΤΖΗΣ”– “ΟΝΕΙΡΟ ΗΤΑΝ…!!!” των Χρήστου Μερζιώτη και Στάθη Μπαχταλιά, το οποίο υποβλήθηκε στο διαγωνισμό με τα ψευδώνυμα “ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΛΑΣ & ΣΤΑΘΗΣ ΓΡΑΨΑΣ”.
- β. Δύο (2) μονολόγους, για τον ιδιαίτερο λυρισμό και την ανάγλυφη γλώσσα τους:– “ΓΚΡΕΤΑ” της Κωνσταντίνας Γιαχαλή, το οποίο υποβλήθηκε στο διαγωνισμό με το ψευδώνυμο “Χάριετ Μπράουν”,– “ΞΕΝΗ ΟΠΩΣ ΠΟΛΥΞΕΝΗ” της Βάσιας Τραμπούλη, το οποίο υποβλήθηκε στο διαγωνισμό με το ψευδώνυμο “ΦΙΛΟΜΗΛΑ ΘΕΟΦΙΛΟΥ”
- γ. Τρία (3) έργα νεώτερης δομής και φρέσκιας δραματουργίας, που βασίζονται στην αποδόμηση και τη διακειμενικότητα και κάνουν χρήση νεανικής γλώσσας:-“AMFIVALLO” της Αγγελικής Παρδαλίδου, το οποίο υποβλήθηκε στο διαγωνισμό με το ψευδώνυμο “ΧΡΥΣΗ ΑΡΓΥΡΟΥ”,-“Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΜΑΪΝΑΣ ΠΟΥ ΤΡΑΓΟΥΔΟΥΣΕ DEATH METAL” του Ιωάννη Κεντρωτά, το οποίο υποβλήθηκε στο διαγωνισμό με το ψευδώνυμο “ΝΙΚΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΥ”,– “DATA LOVE” της Ελευθερίας Κόμη, το οποίο υποβλήθηκε στο διαγωνισμό με το ψευδώνυμο “Μαρώ Αρμένη”.δ. Μία (1) κωμωδία, που φανερώνει γνώση του είδους και του ιδιαίτερου ρυθμού που αυτό απαιτεί:– “ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΑ ΔΕΙΠΝΑ” του Θεόδωρου Ιωσηφίδη, το οποίο υποβλήθηκε στο διαγωνισμό με το ψευδώνυμο “ΘΑΝΟΣ ΙΑΚΩΒΙΔΗΣ”